DAG 6

10 november 2017 - Jeruzalem, Israël

DAG 6 JERUZALEM

Hee joepie ik kan vandaag uitslapen......maar ja ik deel mijn kamer met nog 9 anderen en er is altijd wel iemand die heel vroeg uit de veren moet.....dus uitslapen gaat het niet worden....maar ja maakt niet uit.

We delen met elkaar 1 douche en 1 toilet. Dat is dus dringen geblazen. Ook moet je het warme water 20 minuten van tevoren aanzetten. Ik heb geen haast vanmorgen dus ik douche als één van de laatsten.

Het is wel heel gezellig om in een hostel te slapen. Je ontmoet mensen overal vandaan en met vele verhalen. Ook in de gemeenschappelijke zaal is het altijd druk en gezellig. Iedereen praat met iedereen en er zitten er maar weinig met hun mobieltje te spelen.

Op onze kamer is er eentje die echt verschrikkelijk snurkt, hij gaat ook als eerste slapen en maakt dan echt een giga lawaai...

Onze kamer is onder het straatniveau en dat betekent dat we geen ramen hebben en dus niet kunnen luchten.....stel je even voor......10 mensen na een nacht slapen en schoenen uit.....jaja inderdaad zo ruikt het dan....

Het ontbijt is bij de prijs inbegrepen en ziet er prima uit. Veel keus uit gezonde etenswaren. Ik zie ook nog wat bekende terug van de toer van gisteren.

Rond 11 uur loop ik met iemand anders naar de Jaffa poort en sluiten we aan bij de wandelgroep. Onze gids heet Matt en woont in Jeruzalem. De groep bestaat maar uit 14 mensen, lekker klein dus. We lopen werkelijk de gehele oude stad zo’n beetje door. We bezoeken onder andere de via Dolorosa, die van de kruisgang. We brengen een bezoek aan de kerk waar de tombe van Jezus is en we wandelen naar de plek waar Jezus gekruisigd is volgens het Bijbelverhaal. Natuurlijk zien we ook de olijfberg liggen en helaas kunnen we niet de tempelberg op vandaag. Wel bezoeken we de wereldberoemde klaagmuur en ga ik even bij het vrouwengedeelte kijken.

Alles bij elkaar zijn we tot 16.00 uur onderweg en hebben we 18 km gewandeld, althans volgens de iphone app en volgens mijn voeten.

Vanavond nog even meedoen met de pubcrawl van het hostel. We vertrekken om 21.30 uur met een groep van 12 uit allerlei landen. Eerst een shotje in het hostel en dan naar een aantal barretjes. De sabbath is inmiddels afgelopen en op de stille straten is het weer een drukte van belang. Rond middernacht houd ik het voor gezien en ga weer richting hostel.

Op de kamer is het inmiddels rustig en donker. Ik slaap vannacht lekker in een onderbed. Gisteren lag ik bovenin en dat vind ik niet zo prettig eigenlijk. Maar vanmorgen bertrok er iemand en kon ik zijn onderbed innemen.

Weet je, als je heel zachtjes wilt doen voor iedereen dan gebeurt er meestal het omgekeerde. Je struikelt dan net over een blikje voor je bed, je stoot je hoofd aan het bovenste bed bij het instappen of je drukt op het verkeerde bedlampje en dergelijke.

1. Groenendijk:
    13 november 2017
    Is iedereen wakker geworden van jouw gestommel.?