REIS DOOR ZUID CHINA EN TIBET

31 augustus 2017 - Buurmalsen, Nederland

Morgenavond begint er een nieuwe reis. Dit keer ga ik op pad voor KRAS en maak ik een 18 daagse reis door een deel van China en Tibet. Er gaan 17 gasten met mij mee, variërend in de leeftijd 49 tot en met 80 jaar. Het wordt een zware reis, het programma zit vrij vol, de afstanden zijn groot en de bus rijdt ongeveer 30 km per uur. We beginnen in Chengdu in China op 500m hoogte. Hier blijven we drie nachten en gaan we een bezoek brengen aan het Panda centrum. Hier verblijven heel veel pandaberen van verschillende leeftijden. We brengen een bezoek aan Leshan, een enorme boeddha, om die te bereiken klimmen we bijna 500 treden.....goede training voor Tibet! En we bezoeken People's Park, waar we een theeceremonie hebben en gaan kijken naar alle activiteiten die de Chinezen doen in hun park, dansles, tai chi, karaoke, muziek maken etc. Altijd heel leuk. Dan vliegen we naar Lhasa in Tibet op 3850m hoogte. Hier blijven we drie dagen om te kunnen acclimatiseren. We bezoeken het Potalapaleis van de Dalai Lama en het zomerpaleis. Ook maken we een paar uitstapjes in de omgeving. Hopende dat er niemand last van hoogteziekte krijgt gaan we daarna in twee dagen door naar 5600m, de hoogte van het basiskamp van de Mount Everest. Dan vingers kruisen dat iedereen nog steeds gezond is, Tibetaanse monniken zien, yakboterthee drinken en yaks aaien......en.........het leven in Tibet ervaren. Is het nog Tibetaans of al teveel Chinees.......Ik ga het jullie vertellen. In principe gewoon via deze reislogger, maar hopelijk ook al binnen een paar dagen op mijn eigen website: sterkinreizen.nl als die in de lucht is. Mijn emailadres in China is van google, dus geblokt in China.Dit geldt ook voor FB. Maar ik heb een tijdelijke emailadres aangemaakt, mocht iemand mij willen mailen: [email protected]

1. Janny van Arkel:
    31 augustus 2017
    Veel plezier en nogmaals super dat ik van uit Buurmalsen mee mag reizen met jouw!
  2. Yvonne:
    1 september 2017
    Hele goede reis !! Heerlijk om je verhalen te lezen.
  3. Tonny:
    1 september 2017
    Wow ik ga je volgen net als de vorige keer. Lijkt me heel interessant om te gaan lezen. Succes en veel plezier
  4. Babette duller:
    1 september 2017
    Dat wordt een prachtige reis. Ik ga weer mee op afstand.
  5. Bernadet:
    Vooral genieten
  6. Cindy:
    1 september 2017
    Klinkt als een mooie reis.

Gefeliciteerd met je eigen site!
  7. Bauke:
    1 september 2017
    Weer een mooie en intensieve trip. Heel veel STERKTE, en weer lekker genieten