DAG 9 Gyantse

9 september 2017 - Tsetang, China

DAG 9

Vandaag weer een reisdag, maar nu maar 100km te rijden.

We beginnen eerst in Shigatse met een bezoek aan het Tashilhunpo klooster. Weer bijzonder mooi en wij treffen het ook nog want er is een samenkomst van monniken vandaag en wij kunnen zien hoe ongeveer 300 monniken bij elkaar zitten in rijen en hoe er examens afgenomen worden. Het is boeiend om te zien; de monniken zitten in verschillende rijen en aan het eind van elke twee rijen zit een monnik op een kleine verhoging, een andere monnik staat en klapt steeds in zijn handen en stelt een vraag waarop de monnik een antwoord moet geven. Soms klinkt er ook geluid uit de rijen als een soort support. Boeiend om te observeren.

Hierna rijden we naar het centrum en hebben de gasten een uur vrije tijd om even rond te wandelen. Daarna hebben we een lunch en vertrekken we naar Gyantse.

Onderweg maken we nog een stop bij een plek waar ze tsampa maken. Ook is er een watermolen achter de plek waar ze tsampa maken. Bij de leuke souvenirshop wordt druk door alle gasten onderhandeld over de verschillende prijzen. Er wordt veel gekocht, dus een goede dag voor de verkoper.

Dan is het nog maar een klein stukje rijden en zijn we in Gyantse. Voor degenen die mee willen eten verzamelen we om zeven uur in de lobby. Uiteindelijk gaan we met 14 mensen eten.

1. Tonny:
    11 september 2017
    wat moet jij met veel nieuwe indrukken terug komen! Wat een interessante landen. Heerlijk om jouw verhalen te kunnen lezen
  2. Sonja Huetink:
    11 september 2017
    Weer genoten van jouw verhalen. !!!