DAG IN SORRENTO

22 september 2017 - Sorrento, Italië

Een ontbijt dat voor Italiaanse begrippen zeer uitgebreid is, maar voor veel van mijn Nederlandse gasten toch niet zo goed is voor hun begrippen van een ontbijt. Tja, je bent in een land nu waar men niet zo als in ons land van alles en nog wat heeft staan.

Ik vind het prima voor een Italiaans ontbijt. Dus wat stond er: croissants, bolletjes, beschuitjes, crackers, twee soorten vleeswaren, kaas, boter, jam en fruit uit blik. Dan ook nog thee en koffie. Hoe verwend je zijn denk dan wel eens…

Terwijl ik in de lobby sta te wachten op de gasten komt er een gast naar mij toe en vertelt dat ze een probleempje heeft…ok kom maar op…

Tja zegt ze ik heb per ongeluk alleen zwarte onderbroeken meegenomen en geen witte. Dat is toch wel heel vervelend. Denkt u dat ik in Sorrento een paar witte onderbroeken zou kunnen kopen? Ja, die vraag had ik nou niet zo 1 2 3 verwacht. Ik vertel haar dat er beslist wel winkels zijn waar ze ondergoed hebben.

Om tien uur lopen we naar de bus ophaalplek en rijden we 5 km naar Sorrento. Onderweg deel ik papieren uit voor iedereen met info tips over leuke straatjes en restaurantjes. In Sorrento lopen we gezamenlijk naar de VVV en halen plattegronden op. Iedereen gaat zijns weegs en een aantal gaan met mij even koffie drinken. Daarna iedereen op pad.

Ik heb nog even jurken aangeschaft en een paar schoen. Alles lekker in de uitverkoop, dus voor een prikkie klaar. Lunchen doe ik op een groot dakterras met bomen en lekkere pizza Margarita.

In de middag loop ik nog even naar de haven en dan is het al bijna tijd. Op weg naar de bus loop ik nog even binnen bij de limoncello tuin en daar zitten al een flink aantal van mijn gasten aan de limoncello. Heel gezellig.

In het hotel gaan de meesten nog even de bar binnen voor we om acht uur aan tafel schuiven.

Het was een heeelijke dag met ook nog een prachtige zonsondergang.

1. Henk:
    23 september 2017