Dag Capri

25 september 2017 - Capri, Italië

Vandaag is er een optionele excursie naar Capri. Vooraf hadden al 10 mensen deze geboekt en ik heb er nog 12 kunnen verkopen. Dat betekent dat de hele groep nu meegaat. Echt gezellig! Het is gewoon ook een hele leuke excursiedag.

We worden om half negen opgehaald. Twee dagen geleden had ik gebeld met de gids die op mijn papieren van de Italiaanse agent stond: Nello di Maio. Hij reageerde heel verbaasd en had geen idee of hij onze gids was. De volgende dag had hij contact met de agent gehad en kon hij bevestigen dat hij de gids was.

Na het ontbijt naar de bus opstapplaats en naar de haven van Sorrento, hier stond Nello al te wachten. Een jongeman van rond de 35 en helemaal in het pak. Hij gaf iedereen de tickets en we konden zo de boot op. In 25 minuten waren we in de haven van Capri, een drukte van belang met allemaal toeristengroepen. Nello ging vast een busje regelen en wij wachtten even. Ja, de bus is er en wij passen er allemaal in.

Eerste stop is Capri, een leuke plek om even een wandeling te maken. Het gaat lekker naar beneden en dat betekent straks weer fors omhoog lopen…

Het is echt heel mooi en vooral ook heel schoon, alleen al die toeristen hier…

Na een half uur stoppen we bij een mooi uitzichtpunt over de marina piccolo en hebben de gasten een uurtje vrij. Nello en ik gaan vast terug en op een terrasje zitten wachten.

Iedereen is keurig op tijd weer en we lopen naar de bus om naar Anacapri te gaan. Daar aangekomen vraag ik wie er mee gaat lunchen. Nello heeft een voorstel van drie gangen en een drankje voor 14 euro. Dat is echt niet duur, aangezien ik voor twee cola, voor Nello en mij al 8 euro betaalde…

Iedereen gaat mee en we gaan lekker eten hier. Nello en ik zitten aan een aparte tafel en Nello heeft voor ons 2en eten besteld. De starter voor ons is een bordje ravioli gevuld met kaas, echt superlekker, echter het hoofdgerecht blijkt octopus en sepia te zijn. Ik voel gewoon de tentakels van de octopus in mijn keel blijven hangen en ook de sepia glijdt niet echt lekker naar binnen. Natuurlijk zit dat tussen mijn oren, maar ja mijn maag voelt meteen anders aan. Dat blijft echt de hele middag zo…

Na de lunch kunnen de gasten het museum van Adel Munthe bezoeken en zijn tuin en ook de kabelbaan naar de top nemen. Ook zijn er allerlei winkeltjes om te shoppen.

Om kwart over drie ontmoeten we elkaar weer en rijden we met de bus naar de haven. De gasten kunnen nu kiezen tussen een uur vrij of een boottocht rond het eiland. Zes blijven er achter en de rest gaat mee op de boot. Echt een fantastische tocht waarbij we het rode koraal onder de waterlijn zien en nog een heleboel grotten. De gasten die mee zijn, zijn dolenthousiast. Dan zijn we weer in de haven en gaan we terug met de bus.

Het was weer een heerlijke dag!